Jeukende hoofdhuid?

Jeuk is een van de meest voorkomende huidklachten en is een gevoel vanuit je huid, dat uitlokt tot krabben. Bij milde irritatie van de huid kan er sprake zijn van een lichte jeukende huid, maar de jeuk kan ook zo aanwezig zijn dat het je leven bemoeilijkt.

Jeukende hoofdhuid?

Decubal Milde Shampoo en Hoofdhuid Kuur vormen samen de perfecte oplossing voor de droge, gevoelige of geïrriteerde hoofdhuid.

Hoe jeuk wordt veroorzaakt is niet volledig duidelijk. Het heeft te maken met zenuwen in je huid die worden geprikkeld door bepaalde eiwitten zoals histamine, neuropeptiden en prostaglandinen. Deze stoffen komen vooral vrij bij een ontsteking in je huid. Een ontsteking is echter niet altijd de oorzaak van jeuk, er zijn veel verschillende oorzaken.

Soms is de jeuk kortdurend en is de oorzaak bijvoorbeeld een muggenbeet of brandnetelprik. Er zijn ook andere oorzaken die langduriger jeuk veroorzaken:

• een droge huid;
  • galbulten;
  • eczeem;
  • schimmelinfectie van de huid.

Het kan ook dat er een inwendige oorzaak is voor de jeuk, bijvoorbeeld suikerziekte. Als dit het geval is, jeukt de gehele huid en is er op je huid niets te zien.

Veel mensen hebben last van een jeukende hoofdhuid. Deze jeuk op je hoofdhuid kan verschillende oorzaken hebben, die allemaal te maken hebben met een droge hoofdhuid. Lees hier meer over de aandoeningen die de oorzaak kunnen zijn van een jeukende hoofdhuid:

Poll

Waar heb jij het meest last van?

Verstuur  Resultaten